Skip to main content

Holdsalen

IMG_2764

Holdsalen

Hos Aktivt Velvære tilbyder vi mange forskellige holdtræninger, som alle finder sted i vores holdsal. 

Body Attack (Les Mills):

Er en time med hård konditions- og styrketræning. Holdet er for dig, der ønsker større styrke, øget forbrænding og bedre kondition. Vi garanterer sved på panden til Body Attack.  Timen er et konceptprogram og ændres ca. hver 3. måned.

Body Flow (Les Mills):

Timen kombinerer øvelser fra Yoga, Pilates og Tai Chi. Holdet medvirker til at øge kropsbevidstheden, styrker krop og sind, reducerer stress og løsner op for spændinger.  Timen er et konceptprogram og ændres ca. hver 3. måned.

Body Pump (Les Mills):

Hård og effektiv styrketræning med vægtstang, hvor hele kroppen trænes og hvor der er fokus på intensitet. Det forventes, at du har kendskab til basale øvelser og teknik fra fx M.B.L/Overkrop eller styrketræning. Træningen er perfekt for både kvinder og mænd, som gerne vil træne hele kroppen igennem på EN time. Effektiviteten betyder, at du hurtigt mærker og ser resultaterne. Styrke og udholdenhed øges, musklerne tones og skelettet styrkes. Timen er et konceptprogram og ændres ca, hver 3. måned.

Body Balance:

Holdet henvender sig til ALLE! Vi træner vores balance, core og styrke. Alsammen meget vigtigt for at gå en stærk fremtide i møde og minimere skades-risikoen.

Boks:

I boks arbejdes der både i korte og lange intervaller, hvor både puls og muskler presses. Der bokses primært på plethandsker, men timerne vil være forskellige fra gang til gang. Timerne vil indeholde en opvarmning, en bokse-del og en puls-del, som vil være en form for funktionel træning. Derved vil der, ud over slag, findes elementer såsom sjip og diverse styrkeøvelser. Flere forskellige muskelgrupper vil komme i brug. Det er en time, som vil give sved på panden samt et smil på læben, da den både er sjov og effektiv. For alle.

Circuit:

Cirkeltræning giver kroppen en fysisk belastning, som både tilgodeser styrke, kondition, bevægelighed, balance, koordination og forbrænding. En høj intensiv time med enkle øvelser for alle, som gerne vil i god form og styrke deres store muskelgrupper. Der kan bruges forskellige redskaber i timen som vægte, bolde m.m. For alle.

Coretræning:

Der er fokus på kropsholdning, balance og stabilitet gennem intensiv træning af kropskernen, som udgøres af de støttende muskler i kroppen. Disse holder dig oprejst og i korrekt positur. Her får du virkelig en stærk holdning. Der arbejdes med forskellige redskaber afhængig af, hvor timen foregår. For alle.

Cross Soft:

Træning med høj intensitet, stor variation og funktionelle bevægelser, hvor hele kroppen styrkes på en time. Alle kan være med, men det er hård træning, og det forventes, at du kan presse dig selv. For alle.

Cross Advanced:

Cross Advanced henvender sig til dig, der allerede er i god form, har styr på din teknik og gerne vil presses i styrke med tungere vægt og meget højt tempo. Der vil blandt andet blive arbejdet med burpees, tunge løft, thruster, box jump, armstræk og meget mere. Der vil ikke på denne time blive taget særlige hensyn, derfor er det en rigtig god idé, at du har prøvet Cross Soft forinden.

CXWORX (Les Mills):

Er du vild med kort og intensiv træning, der forbedrer din form samtidig med at den styrker og toner din krop? Så er CXWORX lige noget for dig!
CXWORX fokuserer på coremuskulaturen samt de muskler, der forbinder over- og underkrop. 30 min. træning består af øvelser, der styrker ryg, mave og baller, der gør kroppen stærkere og mindre modtagelige for skader. Kort sagt udfordrer CXWORX deltagernes styrke og øger deres funktionelle styrke i mave- og rygmuskulaturen.  Timen er et konceptprogram og ændres ca, hver 3. måned.

HIIT:

Står for High Intensity Inteval Training. Timen er på 30 minutter og er inddelt i små intervaller på tid, hvor man giver sig selv 100%. Timen er for alle, der ønsker effektiv træning på bare en halv time.

Kata fit:

Timen er konditions-træning inspireret af kampsportsgrene som boksning, karate og taekwondo. Du forbedrer din kondition, styrker din krop og øger din koordinations-evne og kropsbevidsthed. Du vil også her få en forståelse af selvforsvar.

LOW:

LOW er en time med høj puls, let koreografi og fed musik. Det foregår på gulvet uden bænk med en masse forskellige trin, som deles op i serier. Niveauet er let – let øvet.

M.B.L./Overkrop:

Opstrammende øvelser for hele kroppen, hvor der benyttes redskaber som bodybarer, håndvægte og tubes. Et godt supplement til konditionstræning og som er med til at styrke krop og holdning. Teknikken gennemgås i alle øvelserne – en god time for både begyndere og øvede.

Military:

Military træning er stations-træning med høj intensitet og er inspireret af træning fra US Army. Timen er for dig, der ønsker at presse dig selv til det yderste.

MBL-O Soft:

MBL-O Soft er almindelig MBL, men hvor det ikke er vægte, der er i fokus. Fokus er på den enkelte deltager samt på mere stabilitet og balance,  således at den enkelte deltager bliver stærkere og kan arbejde videre til de mere krævende timer.

Pilates:

Kombination af styrketræning og smidighedsøvelser, som koordineres med vejrtrækningen. Frigør ophobede spændinger og bringer kroppen balance. For alle.

Push:

Holdet henvender sig til dig, der gerne vil tones og styrke hele din krop, men har svært ved at motivere dig selv hertil i maskinerne. Et hold der giver synlige resultater. Holdet er både for mænd og kvinder, da vi kører tung vægt og få gentagelser.

Step:

Der anvendes stepbænk, og du får hurtigt pulsen op. Belastningen kan varieres ved ændring af bænkens højde. Der bygges serier op undervejs i timen. Bemærk: Dette hold findes på 3 niveauer: Let / Mellem / Øvet. Step Mellem og – Øvet har sværere trin og kombinationer.

Derudover er der en introduktionstime til step, som det anbefales, at du starter med, hvis du er step – begynder. Her er der fokus på teknik og de forskellige typer af trin.

Seniortræning:

Lettere gymnastiske øvelser, hvor der arbejdes med og uden redskaber for dig over 60 år.